piatok 25. januára 2008

RPG

RPG

Hrali ste už niekedy hru Sims alebo ste ako malí skúšali hrať sa s hračkami? V rukách ste držali životy iných vymyslených postavičiek, hrali ste za nich ich život a určovali ich osud.

Roleplay je niečo ako táto hra, kde na seba ľudia preberú fiktívne charaktery vymyslených postáv a pomocou nich prežívajú ich život. Životy jednotlivých postáv sa križujú a splietajú dohromady a tým vzniká RPG.

Roleplay by mala zobrazovať hlavne bežný život nás, čarodejníkov. Napríklad ráno vstanem, prídem sa naraňajkovať do Veľkej siene, pokecám s kamarátmi a budem si robiť úlohy. Všetky bežné úkony, činnosti, ktoré denne vykonávame. Zabávame sa s priateľmi, vyriešime nejaký problém, splníme si povinnosti a úlohy, a tak ďalej.

Tieto činnosti vykonáva naša RPG postava. Vy v reáli ste hráčmi, ktorí ovládajú svoje RPG postavy.

RPG postavy tvoria základ RPG sveta, pretože bez nich by sa nedala hrať žiadna roleplay. RPG postavy sú ovládané hráčmi (teda naším reálnym ja). Každá postava musí mať svoje dobré a zlé vlastnosti, schopnosti, svoju históriu.

Ako sa teda RPG na Mysterione hrá?

Akcia sa píše do hviezdičiek ** (hviezdička pred začiatok akcie, hviezdička za koniec akcie), priama reč sa píše ako normálny text.
Príklad 1:

*vošla do Veľkej siene a zamávala ľuďom* Dobrý deň!


Príklad 2:

*sadne si do kresla zmorená únavou* Môže mi niekto podať vodu? *oprie sa o operadlo a sťažka dýcha*

Nevyslovené myšlienky sa píšu spolu s akciou, ale odlišujú sa kurzívou (šikmým písmom)

Príklad 3:

Nech sa páči, vypi to! *so škodoradostným úsmevom podáva spolužiakovi modrý elixír a v duchu sa smeje.* Tak a teraz uvidíš, čo ti bude, až to vypiješ!

História a presvedčenie postavy

Postava nemôže existovať bez toho, aby mala svoju históriu, svoj výzor, povahu a schopnosti. Každý jeden z nás musel nejako vzniknúť a žiť a tento vznik a neskorší život zachytáva práve história postavy. Kľúčové slovo pre registráciu je AHOJ.

História postavy je dôležitá preto, aby vaša postava vedela, kým vlastne je, čo všetko prežila a zažila, akých ľudí poznala, aké skúsenosti nadobudla... Od toho sa aj odvíja povaha postavy. Keď ju v detstve nebodaj týrali a vyvraždili celú rodinu, určite to nebude veselá osoba, ktorá sa spriatelí s každým, koho uvidí. Ak vašu postavu okolie odmalička viedlo k láske k iným, určite sa nebude venovať čiernej mágii. Alebo ak vám vaša posledná veľká láska zlomila srdce, zradil vás najbližší priateľ, nebudete si tak skoro hľadať nových a nebudete ľuďom dôverovať tak, ako predtým.

Nemali by ste jednotlivé udalosti v živote postavy stále meniť, pretože vám napadne niečo lepšie. Premyslite si to raz a poriadne, napíšte to napevno rozhodnutí, lebo potom bude ťažké vysvetľovať iným (najmä kompetentným na kontrolu profilov), prečo sa to „zrazu“ stalo inak.

Presvedčenie samozrejme súvisí a odvíja sa od histórie postavy, od toho, ako bola odmalička vychovávaná. Od presvedčenia sa potom dajú určiť aj dôležité charakterové vlastnosti postavy.

Zlé – často označované ako „evil“. Postava s týmto presvedčením je panovačná, škodoradostná a hľadí len na svoje záujmy. Nevidí v živote a šťastí žiadne vyššie hodnoty. Pre svoje vlastné uspokojenie ubližuje iným a nezáleží jej na tom, kto to je. Postavy zla zvyknú bojovať proti postavám dobra. V našom svete tu patria hlavne temní čarodejníci a ich prisluhovači.

Dobré – postava tohto presvedčenia verí v posvätnosť života a bojuje proti všetkému, čo sa ho snaží zničiť. Postava často bojuje za celú spoločnosť a zakladá na sile pravdy, lásky, vľúdnosti a cti. V našom prípade sú tu aurori a množstvo bežných postáv, ktoré Mysterion navštevujú.

Neutrálne - neutrálne postavy veria, že dobro a zlo nie sú absolútne. Nachádzajú sa vlastne medzi týmito dvomi presvedčeniami. Čo je dobrom pre jednu postavu, pre inú to môže byť zlo. Neutrál vidí nový problém vždy z iného pohľadu ako postava s dobrým alebo zlým presvedčením. To mu umožňuje byť objektívnejším, ale takisto sa postava ľahko stane sebeckou.

Výzor a vlastnosti

Aké má vaša postava vlasy, oči, je nízka, vysoká? Aký má pôvod? Niektoré dispozície mohla zdediť po rodičoch, krajinou pôvodu si môžete pomôcť pri uvažovaní nad farbou pokožky, vlnitosti vlasov, je dobré vedieť, či je vaša postava štíhla, obézna, chudá atď. Tiež nie je na zahodenie poznať štýl obliekania postavy, či rada nosí šperky, kožušiny a pod, pretože to tiež dotvára výzor postavy.

Každá postava má tak ako aj reálna osoba svoje typické charakterové vlastnosti a schopnosti. Vlastnosti vyjadrujú hlavne povahu a charakter osoby. Napr. niekto je milý, vtipný, utiahnutý, zhovorčivý, nepriateľský, agresívny a iné. Nesmiete však zabúdať, že ani v magickom RPG svete nie je nikto dokonalý a nemá len tie dobré vlastnosti. Na každom sa nájde chybička.

Žiadne komentáre: